به گزارش ایسنا، علیرضا رضایی، رئیس هیات مدیره این شرکت در حاشیه رونمایی از دو کاتالیست در جمع خبرنگاران، گفت: زمینه تحقیقاتی این شرکت تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گرانبهاست که در تولیدات شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه محصولات ما در ۱۰۰ میلیون دلار صادرات و مصارف محصولات پتروشیمی‌ها در کشور مؤثر است و افزود: در این میان محصولات این شرکت به عنوان محصولات استراتژیک محسوب می‌شوند.

رضایی با اشاره به رونمایی از برخی از دستاوردهای این شرکت، خاطر نشان کرد: تولید کاتالیست اتیلن اکساید برای پتروشیمی‌های مروارید، مارون و اراک و بوشهر، تولید کاتالیست‌های استیلن کانورتور برای پتروشیمی گچسار و امیرکبیر، ایلام و آریا ساسول، کاتالیست ایزومریزاسیون زاییلن‌ها و اتیل بنزن برای پتروشیمی بوعلی سینا کاربردی شده است.

عضو هیات مدیره این شرکت در خصوص کاربردهای این کاتالیست‌ها یادآور شد: کاتالیست اتیلن اکساید برای تبدیل اتیلن به اتیلن اکساید و به عنوان ماده اولیه اتیلن گلایکول‌ها به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: این کاتالیست‌ها تاکنون در کشور نبوده و وارد می‌شده‌اند.

رضایی ظرفیت تولید کاتالیست اتیلن اکساید در این شرکت را ۵۰۰ تن در سال ذکر کرد و گفت: مجموع ظرفیت تولید سایر کاتالیست‌ها ۵ هزار تن در سال است و ما قادر به تامین نیاز سالیانه پتروشیمی‌ها به این کاتالیست‌های استراتژیک هستیم.