کاربرد آند پلاتین

کاربرد آند پلاتین (پوشش پلاتین) در فرآیندهای الکتروشیمیایی

ما در شرکت نیوساد صنعت پارت طیف گسترده ای از بهترین خدمات پوشش دهی فلزات را ارائه می دهیم.در طول سال ها، ما فرآیندهای صنعتی خود را توسعه داده و به کمال رسانده ایم که از فلزات و آلیاژهای فلزی مختلف برای دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب استفاده کنیم. تیم متخصص ما می‌تواند به شما در بهبود کیفیت فرآیندهای تولید و پوشش دهی انواع سطوح در کاربردهای مختلف در ارتقای موقعیت رقابتی خود در بازار کمک کند.

استفاده از پوشش پلاتین

فلز پلاتین به دلیل موقعیت آن در سری گالوانیکی به عنوان یک فلز نجیب، در شرایط محیطی مختلف در برابر انحلال، سایش و خوردگی مقاومت می کند. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای ساخت الکترودهایی است که در شرایط مستعد خوردگی و تخریب قرار دارند. به عنوان مثال سرعت انحلال آندهای پلاتین در آب دریا حدود  کیلوگرم در کیلو آمپر ساعت است. از طرفی به دلیل قیمت بالای آن ساخت الکترودهای خالص پلاتین به صرفه نیست. بنابراین استفاده از الکترودهای ساخته شده از فلزات ارزان قیمت تر و آبکاری لایه‌ای نازک از پلاتین بر روی آن‌ها روشی رایج تر است. در این الکترودها پوشش پلاتین یک لایه نازک غیر فعال و رسانای الکتریکی بر روی سطح زیرلایه تشکیل می دهد و از تخریب آن جلوگیری می‌کند. تیتانیوم، نیوبیم و تانتالیوم فلزاتی هستند که با موفقیت به عنوان فلزات زیرلایه برای ساخت آندهای پوشش داده شده با پلاتین مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما مقرون به صرفه ترین ترکیب، تیتانیوم با پوشش پلاتین است.

استفاده از تیتانیوم به عنوان زیرلایه

آندهای تیتانیوم با پوشش پلاتین دارای ویژگی بسیار مهمی هستند. در مواردی که فلز تیتانیوم به عنوان زیرلایه استفاده می‌شود؛ در صورتی که لایه‌ی پلاتین دچار ترک یا شکستگی شود؛ با تشکیل یک لایه‌ی اکسیدتیتانیوم نارسانا از نفوذ احتمالی خوردگی به زیرلایه جلوگیری می‌کند. اما به عنوان مثال، اگر پلاتین روی منیزیم پوشش داده شود، هر گونه شکست در لایه نازک پلاتین منجر به نفوذ جریان الکتریکی به زیرلایه و متعاقباً خوردگی آن می‌شود.

پوشش دهی آندهای تیتانیوم پلاتین (تیتانیوم با پوشش پلاتین)

پلاتین معمولاً به وسیله ی رسوب الکتریکی در حمام آبکاری روی فلز زیرلایه در ضخامت 1 تا 15 میکرومتر اعمال می شود. این لایه‌های نازک پلاتین دارای محدودیت‌هایی در شرایط کارکرد برای حفظ طول عمر بهینه‌ی آندها هستند. امواج الکتریکی منبع تغذیه از طریق لایه نازک غیرفعال شده به سرعت الکترود را خورده می کند به همین دلیل منبع جریان DC باید به خوبی فیلتر شود. همچنین استفاده از الکترودهای دارای پوشش پلاتین به عنوان کاتد باعث از بین رفتن سریع پوشش پلاتین به دلیل ورود هیدروژن به زیرلایه تیتانیوم می شود. این می تواند بسیار مهم باشد زیرا در صورتی که فلز منیزیم وجود داشته باشد، هرگونه تماس مستقیم فلزی بین منیزیم و الکترود پوشش داده شده با پلاتین در یک الکترولیت باعث می شود که الکترود پلاتین به عنوان یک کاتد عمل کند.


خدمات شرکت نیوساد صنعت پارت شامل تولید نمک‌های فلزات گرانبها و حمام های پوشش دهی آنها و انجام پروژه های پوشش دهی پلاتین بر روی انواع زیر لایه ها در کاربردهای صنعتی از قبیل صنایع هوا فضا، خودروسازی، انواع آندهای پوشش داده شده با پلاتین و کاربردهای زینتی و پزشکی است.

تصاویر: 

 

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تلفن:09132278204+
تلفن:09131062981+

ایمیل: info@newsaadsanat.com