مزایای آبکاری با پلاتین

 

مقاومت در برابر خوردگی: خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که یک فلز با محیط خود تعامل داشته باشد که باعث فرسایش تدریجی آن می‌شود. شناخته شده ترین شکل خوردگی، اکسیداسیون الکتروشیمیایی است که زمانی رخ می دهد که یک فلز با یک اکسیدکننده واکنش دهد. زنگ زدگی یکی از نمونه های رایج این مورد است. از آنجایی که خوردگی بسیار مخرب است، ضروری است که تجهیزات صنعتی تا حد امکان از آن محافظت شوند.

مقاومت در برابر کدر شدن: کدر شدن به صورت یک لایه نازک به رنگ سیاه یا خاکستری روی سطح یک ماده پدیدار می شود. فلزاتی مانند نقره، آلومینیوم، برنج و مس مستعد کدر شدن هستند، به همین دلیل برای جلوگیری از کدر شدن این فلزات از پوشش پلاتین استفاده می شود.

مقاومت در برابر گرما: در برخی از کاربردها، مواد باید قادر به تحمل دمای بالا باشند. این امر به ویژه در صنایعی مانند خودروسازی، هوافضا و بخش‌های تولید انرژی بسیار مهم است. اگر یک فلز با محیط گرمی که حاوی ترکیبات اکسید کننده است مواجه شود، دمای زیاد همچنین می تواند باعث خرابی شیمیایی شود که به عنوان خوردگی در دمای بالا شناخته می شود. گرما همچنین می تواند خواص فلز را تغییر دهد به عنوان مثال می تواند باعث انبساط، کاهش سختی و افزایش مقاومت الکتریکی شود. آبکاری پلاتین می تواند محصولات را از آسیب ناشی از دمای بالا محافظت کند. پلاتین دارای نقطه ذوب بالا بیشتر از سایر فلزات از جمله تیتانیوم، آهن، نقره و طلا است.

مقاومت در برابر سایش: هنگامی که یک ماده با اجسام دیگر تماس پیدا می کند، در نهایت به دلیل اصطکاک فرسوده می شود. افزودن یک لایه اضافی، مدت زمانی را طول می کشد تا آسیب قابل توجهی ایجاد شود، افزایش می دهد. استفاده از پلاتین طول عمر قطعات را بیشتر و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

افزایش ضخامت: افزودن یک لایه پلاتین به مواد پایه آن را ضخیم تر می کند. این ضخامت افزوده محافظت بیشتری در برابر آسیب ایجاد می کند، کیفیت و استحکام قطعه را افزایش می دهد و به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند زیرا مواد بیشتری برای محافظت از بستر وجود دارد. شما می توانید فرآیند آبکاری را برای رسیدن به ضخامت مورد نظر خود تنظیم کنید، اما ضخامت معمولی بین 0.5 تا 5 میکرون است. با این حال، دستیابی به ضخامت 10 میکرون امکان پذیر است.

افزایش سختی: افزودن یک پوشش پلاتین به یک ماده نرم تر، سختی آن را افزایش می دهد و آن را کمتر در معرض آسیب هایی مانند خراش یا فرورفتگی قرار می دهد. پلاتین رتبه 4 تا 4.5 از 10 را در مقیاس سختی دارد. این پوشش سطح قعطات را سخت تر از نقره و طلا می کند و بستر بادوام تری ایجاد می کند.

افزایش چسبندگی: بسته به استفاده نهایی محصول، می توانید از این فلز به عنوان یک لایه میانی برای چسبندگی بهتر رنگ یا فلز دیگری استفاده کنید.

خاصیت جذب هیدروژن: در یک برهه زمانی فلز پلاتین برای استفاده در مبدل های کاتالیزوری برای جذب هیدروژن از اگزوز خودروها مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون صنعت خودرو سازی جهانی پالادیوم را ترجیح می دهد، با این حال توانایی جذب هیدروژن این فلز همچنان مورد توجه است.

خاصیت رسانایی: پوشش پلاتین باعث ایجاد سطحی رسانا بر روی زیر لایه می شود که امکان استفاده از آن در قطعات الکترونیکی را فراهم می کند.

خاصیت مغناطیسی: آلیاژهای پلاتین- کبالت برای ایجاد سطح مغناطیسی شناخته شده اند.

خدمات شرکت نیوساد صنعت پارت شامل تولید نمک های پلاتین، حمام های هگزا کلروپلاتینیک اسید، حمام P، حمام Q و حمام DNS پلاتین و انجام پروژه های پوشش دهی بر روی انواع زیر لایه ها در کاربردهای صنعتی از قبیل صنایع هوا فضا، خودروسازی، آندهای پلاتینایز شده و کاربردهای زینتی و پزشکی است.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تلفن:09132278204+
تلفن:09131062981+

ایمیل: info@newsaadsanat.com